Werkenbijmacaw.nl/Business Case Jumbo

Sharepoint Online Jumbo

icon

Communicatiekanaal: snel, innovatief en overzichtelijk

Jumbo is één van de grootste en snelst groeiende supermarktketens in Nederland. De kracht van Jumbo is dat elke klant dezelfde winkelformule ervaart, ongeacht welke van de 600 winkels hij of zij binnenloopt. Om deze eenduidige merkbeleving te kunnen garanderen, is effectieve communicatie tussen hoofdkantoor, winkels, medewerkers en parttimers – inmiddels 60.000 in totaal – noodzakelijk. Sterker nog, het is de manier om de concurrenten voor te blijven.

Het hoofdkantoor heeft daar een heldere visie op. Je kunt alleen een herkenbare formule voeren, als elke medewerker toegang heeft tot de juiste en voor zijn of haar werk noodzakelijke Jumbo-informatie, op elk gewenst moment van de dag. De supermarktketen investeert daarom veel in innovatieve middelen die deze informatievoorziening helpen stroomlijnen. In 2015 is JumboNet al in een nieuw Office 365 jasje gestoken, maar een belangrijk deel van de meer taakgerichte communicatie met de winkels loopt via het Winkel Informatie en Taken Systeem (WITS). Deze on-premises maatwerkomgeving is functioneel nog in orde, maar de techniek is verouderd en dat komt de performance en daarmee de communicatie niet ten goede.

“Een snel, innovatief en overzichtelijk communicatiekanaal tussen Jumbo hoofdkantoor en winkelmanagers.” – Frank Simonis | Jumbo Maarheeze

 

Office 365 omgeving

Onder aansturing van de opdrachtgever neemt een SCRUM-team van Macaw-designers en ontwikkelaars deze omgeving onderhanden. Ze gaan daarbij veel verder dan het migreren van de bestaande functionaliteiten naar een toekomstbestendig SharePoint Online winkeldashboard in de Office 365 omgeving van Jumbo. Het SCRUM-team heeft elke WITS-functionaliteit met een frisse blik bekeken. Mede dankzij de input van de Jumbo winkelmanagers is zo een groot deel van de functionaliteiten herzien en slimmer herbouwd in het nieuwe online winkeldashboard.

SharePoint Online winkeldashboard

Het dashboard, met daarop voor elke winkel unieke berichten is herbouwd in de toekomst vaste cloud-omgeving. Elke winkeleigenaar ziet hierop in een oogopslag de berichten van het hoofdkantoor over bijvoorbeeld verandering van schapindeling of acties, het lokale weer, vrachtinformatie en het relevante nieuws. De winkelmanagers kunnen daarnaast taken uitzetten bij hun winkelmedewerkers en de uitvoering monitoren. Binnenkort zullen deze taken ook op de aanwezige Android devices in de winkel worden ontvangen en afgehandeld.

Omdat het winkeldashboard nu gebouwd is op SharePoint Online is de performance van het systeem, tot grote vreugde van de winkelmanagers, aanzienlijk verbeterd.

Daarbij is het dashboard ook qua look & feel gelijk getrokken en als onderdeel van het overkoepelende JumboNet gebouwd. En dat geeft het hoofdkantoor een eenduidig, intern communicatiekanaal voor al haar winkels.

Toegepaste dienstverlening
Direct Contact
Performance van het systeem verbeterd
Omdat het winkeldashboard nu gebouwd is op SharePoint Online, is de performance van het systeem aanzienlijk verbeterd, tot grote vreugde van de winkelmanagers.
De look & feel van JumboNet
Het dashboard is ook gelijk in de look & feel en als onderdeel van het overkoepelende JumboNet gebouwd. En dat geeft het hoofdkantoor een eenduidig, intern communicatiekanaal voor al haar winkels.
Toekomstvaste cloud-omgeving
Het dashboard, met daarop voor elke winkel unieke berichten is herbouwd in de toekomst vaste cloud-omgeving
Macaw en jouw organisatie

Wat is jullie Challenge? Wij denken graag mee!

Macaw helpt bedrijven bij het binnenhalen, bedienen enbehouden van klanten. Hiervoor combineren wij sinds 1994 de beste mensen, specifieke. marktkennis en de beste technologie op basis van Microsoft en Sitecore. Dit stelt ons in staat om jou de best-in-class digitale oplossingen te
leveren die je nodig hebt om succesvol.

icon
Case
Hoe Coöperatie VGZ Sitecore inzet
Kortere time-to-market en persoonlijke en relevantie communicatie met de klant door Sitecore